Uitstel belastingen en heffingen aanvragen

U vraagt zelf actief aan of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling of uitstel van betaling. Doe het voor de vervaldatum van de aanslag. Stuur een e-mail naar invordering@heemskerk.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens. Binnen 5 werkdagen ontvangt u reactie.

Automatische incasso tijdelijk stoppen of betalingsregeling aanpassen

Wilt u uw automatische incasso voor betaling in termijnen van de heffingen (tijdelijk) stoppen? Of wilt u de betalingsregeling aanpassen of opschorten? Mail ook hiervoor: invordering@heemskerk.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens.

Betalen in 10 termijnen

Wilt u de aanslag in 10 termijnen betalen? Dat kan door het machtigingsformulier bij de aanslag naar ons terug te sturen. Dit geldt voor aanslagen tot € 3.000. Wilt u een andere betalingsregeling dan de 10 termijnen van maart tot en met december? Dan kunt u ook hierom vragen. Mail invordering@heemskerk.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens.

Opvragen taxatieverslag WOZ-waarde

Wilt u weten op welke verkooptransacties van min of meer vergelijkbare woningen uw WOZ-waarde is gebaseerd? Vraag dan het taxatieverslag van uw woning(Verwijst naar een externe website) op.

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met de aanslag? Maak een bezwaar aan(Verwijst naar een externe website).

Bezwaar maken (Verwijst naar een externe website)

Wettelijk verplicht

We versturen elk jaar in februari de WOZ-beschikkingen en de aanslagen gemeentelijke heffingen. We zijn wettelijk verplicht om binnen 8 weken na het begin van het kalenderjaar de WOZ-beschikking vast te stellen.