Uitstel belastingen en heffingen aanvragen
U vraagt zelf actief aan of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling of uitstel van betaling. Doe het voor de vervaldatum van de aanslag. Stuur een e-mail naar invordering@heemskerk.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens. Binnen 5 werkdagen ontvangt u reactie.
Automatische incasso tijdelijk stoppen of betalingsregeling aanpassen
Wilt u uw automatische incasso voor betaling in termijnen van de heffingen (tijdelijk) stoppen? Of wilt u de betalingsregeling aanpassen of opschorten? Mail ook hiervoor: invordering@heemskerk.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens.
Betalen in 10 termijnen
Wilt u de aanslag in 10 termijnen betalen? Dat kan door het machtigingsformulier bij de aanslag naar ons terug te sturen. Dit geldt voor aanslagen tot € 3.000. Wilt u een andere betalingsregeling dan de 10 termijnen van maart tot en met december? Dan kunt u ook hierom vragen. Mail invordering@heemskerk.nl(Verwijst naar een e-mailadres). Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens.
Opvragen taxatieverslag WOZ-waarde
Wilt u weten op welke verkooptransacties van min of meer vergelijkbare woningen uw WOZ-waarde is gebaseerd? Vraag dan het taxatieverslag van uw woning(Verwijst naar een externe website) op.
Bezwaar maken
Bent u het niet eens met de aanslag? Maak een bezwaar aan(Verwijst naar een externe website).
Wettelijk verplicht
Wij versturen elk jaar in februari de WOZ-beschikkingen en de aanslagen gemeentelijke heffingen. We zijn wettelijk verplicht om binnen 8 weken na het begin van het kalenderjaar de WOZ-beschikking vast te stellen.