Vuurwerk afsteken in Heemskerk

U mag als particulier alleen vuurwerk afsteken op vastgestelde tijden. Dit staat in de wet. Dit mag tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. We hebben ook plekken aangewezen waar u nooit vuurwerk mag afsteken. Hieronder leest u welke plekken dit zijn.

Vuurwerkvrije zones: hier mag u geen vuurwerk afsteken

Onderstaande winkelgebieden, tijdens de uren (oudejaarsdag tot 22.00 uur) dat de winkels geopend mogen zijn:

• Burgemeester Nielenplein.
  • Het gedeelte van de Gerrit van Assendelftstraat, gelegen tussen de Karshoffstraat en de Maerelaan.
  • Het gedeelte van de Maerelaan, gelegen tussen de Gerrit van Assendelftstraat en de Anthonie Verherentstraat.
  • Deutzstraat.
  • Van Coevenhovenstraat.
  • Kerkplein.
  • Het gedeelte van de Kerkweg, gelegen tussen de Ridder Arnoudlaan en het Burgemeester Nielenplein.
  • Het gedeelte van de Maerten van Heemskerckstraat, gelegen tussen de Jan van Scorelstraat en het Kerkplein.
  • Bachplein.
  • Het gedeelte van de Beethovenstraat, gelegen tussen de Maerelaan en de Bachstraat.
  • Dr. Prinsengalerij.
  • Europaplein en de Europassage.
  • Helmlaan.
  • Gildenplein.
  • Haydnplein.

Binnen de hekken, groenstroken of grasperken van de volgende scholen:

• Bachstraat 20 (Het Rinket).
  • De Visserstraat 6 a en c (Eigenwijze).
  • Duitslandlaan 7 (De Marel).
  • Elbestraat 4 (De Ark).
  • Frankrijklaan 2 (De Vlinder).
  • Jan van Kuikweg 97 (De Anne Frankschool).
  • Kerkweg 225 (Sint Leonardusschool).
  • Maerelaan 248a (De Zevenhoeven).
  • Maerten van Heemskerckstraat 146a (De Lunetten).
  • Professor ten Doesschatestraat 119a (De Otterkolken).
  • Rameaustraat 6 (Het Avontuur).
  • Waddenlaan 1 (De Bareel).
  • Willem van Coulsterstraat 2 (De Anne Frankschool).
  • Plesmanweg 450 (DalĂ­ College).
  • Jan van Kuikweg 12 (Forta).
  • Van Riemsdijklaan 3 (SKILLS vmbo).

En:

• De Vrijburglaan en de groenstrook. Ter plaatse van de kinderboerderij. Vanaf de Gerrit van Assendelftstraat tot aan de Jan van Bergenstraat.

Carbidschieten

Het is in Heemskerk verboden om te carbidschieten. Ook is het verboden om carbid of soortgelijke stoffen/voorwerpen te vervoeren. Of bij u te hebben.