Parkeren in Heemskerk

Op de meeste plekken in Heemskerk kunt u gratis parkeren. Een gedeelte van het centrum en het Europaplein zijn ingericht als blauwe zone (2 uur). Als u uw auto aan een laadpaal in een blauwe zone parkeert gelden dezelfde regels.

U mag er maximaal 2 uur parkeren. Ook als uw auto nog niet voldoende is opgeladen. Dan krijgen andere elektrische auto's ook de kans om bij te laden aan de laadpaal.

Op de binnenring van Heemskerk vindt u de verwijzing naar de 4 grotere parkeerlocaties in het centrum:

• De parkeergarage Centrum. Bereikbaar vanaf de Ruysdaelstraat.
    Openingstijden: ma, di, wo, vr en za van 8.00 tot 20.00 uur, do van 8.00 tot 21.00 uur en zo van 10.00 tot 17.00 uur. 186 openbare plaatsen, 1e uur gratis parkeren.
  • Het parkeerterrein Malthezerplein. Bereikbaar vanaf de Carel van Manderstraat.
    53 openbare plaatsen, vrij parkeren.
  • Het parkeerterrein De Plankier. Bereikbaar vanaf de Gerrit van Assendelftstraat.
    46 openbare plaatsen, blauwe zone.
  • Het parkeerterrein Lauraplein. Bereikbaar vanaf de Ingen Houszstraat.
    53 openbare plaatsen, vrij parkeren.

Parkeervergunning of ontheffing

Voor het parkeren in de blauwe zone kunt u als een bewoner in de blauwe zone een ontheffing aanvragen. Heeft u (tijdelijk) een andere auto? Dan moet u het kenteken op uw parkeervergunning laten aanpassen.

Wat heeft u nodig voor de aanvraag?

• Het kentekenbewijs op creditcardformaat (bij tenaamstelling na 2014) op eigen naam. Of in geval van een leaseauto ook het leasecontract op naam van de aanvrager.
  • Het kentekenbewijs deel IB (bij tenaamstelling voor 2014) op eigen naam. Of in geval van een leaseauto ook het leasecontract op naam van de aanvrager. Maar het tenaamstellingsverslag RDW is niet voldoende.
  • Vraag het pas aan als u van RDW het kentekenbewijs op creditcardformaat heeft ontvangen.
  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • De huidige vergunning. Als het om een kentekenwijziging gaat.
Parkeerontheffing (DigiD)