Sport- en cultuurseizoen start weer. Geen geld om mee te doen? Het Jeugdfonds Sport en Cultuur helpt!

We vinden dat elk kind moet kunnen sporten. Daarom zijn we sinds juni 2023 aangesloten bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Hierdoor krijgen Heemskerkse kinderen die opgroeien in gezinnen met weinig geld de kans om mee te doen. Kinderen kunnen zich ontwikkelen en op deze manier kan iedereen meedoen.

Zo werkt het

Kinderen jonger dan 18 jaar kunnen door een tussenpersoon aangemeld worden voor culturele activiteiten of sportlessen. Bijvoorbeeld muziekles, dansles, zwemles, voetbal of judo. Dit gaat via het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Het Jeugdfonds Sport & Cultuur werkt samen met professionele tussenpersonen uit het onderwijs, MEE & de Wering, schuldhulpverlening, jeugdzorg en MET Heemskerk. Hierdoor bereiken we ook kinderen die niet direct bij de gemeente in beeld zijn. Zoals gezinnen met schulden en ‘onzichtbare’ gezinnen waarvan ouders bijvoorbeeld ZZP-er of ondernemer zijn.

Aanmelden kan via een tussenpersoon of via ons Serviceplein

U kunt langskomen op het Serviceplein in het gemeentehuis van Heemskerk (een afspraak maken is niet nodig).