Heemskerk in finale verkiezing Beste overheidsorganisatie 2024

De gemeente Heemskerk hoort bij de laatste 3 finalisten van de verkiezing ‘Beste overheidsorganisatie 2024’. De gemeente zit als enige gemeente samen met de rechtbank Rotterdam en Dienst Justis in de finale van deze verkiezing.

De onderwerpen waarmee de gemeente zover is gekomen, zijn:

• De waterbergende weg, ontwikkeld door een eigen medewerker.
  • De innovatieve manier waarop team Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) de wachtlijst heeft verkort en de wachttijd flink naar beneden heeft gekregen.
  • De interne verbouwing waardoor het gemeentehuis het huis van de gemeente is geworden met bibliotheek, Cultuurhuis en maatschappelijke organisaties samen onder 1 dak.
  • De talentenpool waarmee we 9 jonge mensen 2 jaar lang opleiden en ontwikkelen.

De jury noemde ons tijdens de “jong, vernieuwend en ambitieuze doeners”. Op 19 november beslist de jury wie van de 3 zich Beste overheidsorganisatie 2024 mag noemen.