Column wethouder Ron Suanet: Het moderne arbeidsbureau is geopend!

In een ver verleden, toen het leven eenvoudiger leek, ging je als je werk zocht naar het arbeidsbureau. De laatste jaren was dat lastiger. Er zijn en waren vele loketten waar je terecht kan/kon. Den Haag wil dat anders en wil een loket waar meer kan. Ook ik streef als wethouder Werk en Inkomen naar een zo eenvoudig mogelijke toegang naar werk, antwoord op loopbaanvragen en mogelijkheden tot scholing.

Sinds 1 juni is het zo ver. Het Werkcentrum Zuid-Kennemerland IJmond is geopend. Een toegankelijke weg voor werkzoekenden, werkenden en werkgevers! En in de IJmond dicht bij onze inwoners. Zo zijn we in de IJmond gestart met 4 locaties:

• Beverwijk (IJmond Werkt aan het Stationsplein en Buurthuis Wijk aan Duin).
  • Velsen (Sluis 751- Lange Nieuwstraat).
  • Het Serviceplein in het gemeentehuis van Heemskerk.

5 dagen in de week organiseert het Werkcentrum inloopspreekuren in de regio. Langskomen bij de spreekuren kan zonder afspraak. Het spreekuur in Heemskerk is elke maandagochtend van 9.30 tot 12.00 uur op het Serviceplein (in het gemeentehuis), Maerten van Heemskerckplein 1. Voor de spreekuren in de andere gemeenten kunt u kijken op www.werkcentrumzuidkennemerlandenijmond.nl. Ook organiseert het Werkcentrum iedere maandag een telefonisch spreekuur via 06 50 02 71 83. Dus als u werk zoekt, u werk hebt maar wilt omscholen, u wilt werken maar de taal nog niet machtig bent, u een loopbaangesprek wilt of een werkgever bent op zoek naar werknemers…meld u aan.

Eén organisatie, één grote samenwerking van de volgende organisaties (gemeenten, UWV, de vakbonden, werkgeversorganisaties, de participatiebedrijven Spaarne Werkt en IJmond Werkt, het onderwijs, het Leerwerkloket en het Werkgeversservicepunt (WSP). Samenwerken en eenvoud kan dus wel.

Kom langs, wij staan voor u klaar!