Column wethouder Aad Schoorl: Team Sportservice

"Het is niet voor het eerst dat ik op deze plek iets zeg over bewegen en sporten. En dat is helemaal niet erg, want bij zo’n belangrijk onderwerp als bewegen zit de kracht in de herhaling. Deze keer wil ik graag Team Sportservice Kennemerland in het zonnetje zetten. Want deze club is super belangrijk voor Heemskerk. Ik ga met u een lijstje af waar de bevlogen medewerkers van Team Sportservice zich allemaal voor inzetten.

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Team Sportservice regelt de Sport- en cultuurpas en het kennismaken met sport voor kinderen. Watergymlessen, opfrislessen en een zwemdiploma A halen voor kinderen uit groep 3 en 4 is zo’n activiteit. Ook geven zij sportclinics, organiseren toernooien en sportactiviteiten in alle schoolvakanties, zodat kinderen met allerlei verschillende sporten kennis kunnen maken en lekker bewegen in hun vrije tijd. Ook stimuleren en helpen zij sport en bewegen op en rondom school. Het is zo belangrijk dat kinderen achter de telefoon- , Ipad- en laptopschermen vandaan komen en gaan bewegen. Je hoort wel eens zeggen dat zitten het nieuwe roken is. Als we kinderen van jong af aan op een leuke manier kunnen laten bewegen en sporten, scheelt dat een hoop zorg als deze generaties ouder worden.

Over ouder worden gesproken. Team Sportservice zet zich ook in voor senioren met verschillende activiteiten en programma’s, zodat zij fit en zo lang mogelijk vitaal kunnen blijven. De medewerkers zijn ook actief in de buurten, om mensen te motiveren om te gaan sporten. Daarnaast houden zij zich bezig met aangepast sporten voor mensen met een beperking. Tel dan ook nog de ondersteuning die deze club biedt aan verenigingen erbij op en je hebt een prachtig pakket aan activiteiten. Als klap op de vuurpijl: Team Sportservice organiseert elk jaar de huldiging van de sportkampioenen! Komt u ook in beweging?"

Aad Schoorl,

Wethouder gemeente Heemskerk