Trouwlocaties

U kunt in Heemskerk trouwen in Slot Assumburg, Chateau Marquette of op een zelfgekozen locatie. Vanwege de verbouwing van het gemeentehuis kunt u hier tijdelijk geen trouwzaal reserveren.

Slot Assumburg

Slot Assumburg is een prachtig 13e-eeuws kasteel met een mooie kasteeltuin. Het slot heeft verschillende zalen. U kunt naast het huwelijk ook het huwelijksfeest hier houden. Uw gasten kunnen hier na het feest zelfs blijven slapen. U kunt kiezen uit de klassieke Ridderzaal, de intieme Deutzzaal of bij warm weer voor de binnenplaats tussen de 6 torens. Wilt u trouwen op deze locatie? Maak hier dan een afspraak voor bij de gemeente. Let op: informeer zelf eerst bij Slot Assumburg naar de beschikbaarheid van de zalen.

Gegevens Slot Assumburg

Tolweg 9
1967 NG Heemskerk
Telefoon: 0251 23 22 88
E-mail: heemskerk@stayokay.com
Website: stayokay.com

Chateau Marquette

Het betoverende Chateau Marquette heeft een geschiedenis die teruggaat tot 1225. Het ligt tussen weelderig groen op een uitgestrekt 13e-eeuws landgoed. Binnen het kasteel kunt u kiezen uit verschillende zalen. Hierdoor is het ook mogelijkheid het huwelijksfeest op deze locatie te houden. Het is zelfs mogelijk dat uw gasten blijven slapen in het nabijgelegen hotel op het landgoed. Wilt u trouwen op deze locatie dan? Maak dan een afspraak bij de gemeente. Let op: informeer zelf eerst bij Chateau Marquette naar de beschikbaarheid van de zalen.

Gegevens Chateau Marquette

Marquettelaan 34
1968 JT  Heemskerk
Telefoon: 085 112 81 48
E-mail: chateau@sjeff.nl
Website: marquette-landgoed.nl

Locatie naar keuze

U kunt ook kiezen om te trouwen op een locatie naar keuze. Er is heel veel mogelijk in Heemskerk. De locatie moet aan een paar voorwaarden voldoen:

• Representatief en waardig.
  • Toegankelijk en openbaar (dus niet uw eigen woonkamer).
  • Overdekt alternatief als de ceremonie in de openlucht plaatsvindt.
  • Aparte ruimte waar de trouwambtenaar zich om kan kleden.
  • Het volgende dient aanwezig te zijn: een spreekstoel, een tafel voor ondertekenen van de akte, eventueel muziek en een geluidsinstallatie, een glas water voor de trouwambtenaar en de bode.

Denkt u ook aan het volgende:

• De locatie moet (brand)veilig zijn. Het kan zijn dat u voor de locatie een evenementenvergunning of een vergunning voor brandveilig gebruik nodig heeft. Deze vergunningen vraagt u zelf aan.
  • Houd rekening met de veiligheid op de openbare weg. Deze mag niet in het geding komen door mogelijke parkeerproblemen.

Wilt u trouwen op een locatie naar keuze, dan vraagt u hiervoor toestemming via het aanvraagformulier (pdf, 62 KB). Het duurt ongeveer 2 weken voordat u reactie krijgt op uw aanvraag. Houd daar rekening mee in uw planning.